Orthomoleculaire therapie richt zich op het bevorderen van de gezondheid of het herstellen van ziektes. Het doel van de behandeling is de bouwstenen van het lichaam (cellen) te voorzien van optimale hoeveelheden vitamines, mineralen en andere noodzakelijke voedingsstoffen.

Orthomoleculaire geneeskunde is in feite een synoniem voor 'voedingsgeneeskunde'. Wetenschappelijk onderzoek toont een duidelijke relatie tussen voeding en ziektes. Zo is inmiddels aangetoond dat slechte voedingsgewoonten een rol spelen bij het ontstaan van bijvoorbeeld kanker, hart- en vaatziekten en diabetes.

In de orthomoleculaire therapie streven wij ernaar om zoveel mogelijk nodige en nuttige voedingsstoffen binnen te krijgen en zo weinig mogelijk schadelijke stoffen. Ook voor een gezond persoon is het bijna onmogelijk om via de voeding optimale hoeveelheden vitamines binnen te krijgen. Een bekend voorbeeld hiervan is vitamine D. De reguliere artsen adviseren vitamine D voor sterkere botten. Onderzoek heeft aangetoond dat rachitis (Engelse ziekte) door suppletie van vitamine D bij baby’s en het jonge kind vrijwel geheel verdwenen is.

Gezond worden en blijven heeft te maken met het vinden en behouden van de juiste balans. Als de balans wordt verstoord kunnen er allerlei klachten ontstaan. Orthomoleculaire therapie is gebaseerd op het behandelen van de oorzaken van uw gezondheidsklachten en niet op de symptomen. Passend individueel advies is hierbij de sleutel naar succes omdat niemand hetzelfde is, zelfs niet met een gelijke diagnose.

De orthomoleculair kindertherapeut onderzoekt en behandelt kinderen met o.a. problemen op de volgende gebieden:

• Veelvuldige verkoudheid, oorontsteking en lage weerstand
  • Chronische vermoeidheidsklachten en slaapstoornissen
  • Autisme, AD(H)D  en gedragsproblemen
  • Kramp en hoge spierspanning
  • Allergieën en intoleranties
  • Herstel bij sportblessures
  • Darmklachten
  • Hoofdpijn

De eerste afspraak richt zich op het in kaart brengen van de huidige klachten, maar ook op de aanleiding hiervan. Er wordt gekeken naar leefgewoonten, voeding en bewegen.

Na alle verkregen informatie wordt een behandelplan opgesteld. Hierbij wordt uitleg en advies gegeven gericht op voeding en leefstijl. Indien nodig zullen aanvullende voedingssupplementen ingezet worden.

neem contact op
Bezig met laden